h1

Despre noua serie Ucenicul din Araluen şi primul volum, Ordinul Haraminilor

Februarie 6, 2010

Nici nu îmi vine să cred că a durat un an de zile de când am aflat de seria The Ranger’s Apprentice (Ucenicul din Araluen) până ce am reuşit să citesc primul volum.

S-au schimbat atât de multe între timp. La început, primul volum trebuia să se numească Ucenicul Pădurarului- Ruinele din Gorlan. Asta se întâmpla prin martie anul trecut. Apoi, a apărut şi o copertă a cărţii ce trebuia să se lanseze pe la începutul verii, chiar mai devreme. De atunci şi până ce cartea a apărut s-au mai făcut câteva modificări. Numele cărţi a fost schimbat, la fel şi coperta (iar cea nouă mi-a plăcut mult, mult mai mult). Şi iată că abia din toamna lui 2009 s-a găsit în librării, la editura Corint Junior, şi această nouă carte, Ucenicul din Araluen- Ordinul Haraminilor.

Cam asta fost istoria… Acum trebuie să spun că toată aşteptarea asta a meritat pe deplin. Mie mi-au plăcut foarte mult Cronicile Wardstone, şi orice carte ce are ceva în comun cu această serie este pentru mine o carte bună. Dar Ordinul Haraminilor nu numai că a avut un stil asemănător Cronicilor Wardstone, dar a avut şi foarte multă originalitate.

Modul în care este scrisă cartea este foarte captivant, iar aventurile şi mai şi. Pătrunzi într-o lume ce pare la un moment dat foarte reală, iar apoi este extrem de greu să te mai desparţi de aventurile tânărului Will, un erou diferit de alţii. John Flanagan, autorul cărţii, a încercat să desfiinţeze miturile conform cărora eroii sunt mereu puternici şi bine făcuţi. Eroul din Ordinul Haraminilor este mic de statură şi destul de slab pentru vârsta lui, dar asta nu îl împiedică să fie unul dintre cei mai buni Haramini din regatul Araluen.

Haraminii sunt un fel de spioni ai regelui. Ei protejază hotarele regatului şi au mereu grijă ca duşmanii să nu pătrundă în interior. Calităţile lor sunt agilitatea şi capacitatea de a se face nevăzuţi. Trag cu arcul şi se implică rar în lupta corp la corp. Will este potrivit şi de aceea este şi ales ca ucenic al Haraminului Halt.

Nu am decât cuvinte de laudă, dar nu vreau să devin pisălog. Mă rezum la a spune că această serie îşi merită toate laudele şi o recomand cu căldură tuturor pasionaţilor de aventură.

Singurul lucru care mă deranjează este acela că următorul volum, Podul în Flăcări, va apărea cam târziu, abia la sfârşitul anului. Chiar nu mai am răbdare să aflu ce se va întâmpla cu eroii acestei serii!

13 comentarii

  1. Asta ati facuto pt mn?Ador cartea asta si de abea astept vol 2.Eu consider ca este mai faina de cat cronicile wardstone,depinde cum va fi cartea a doua.Si inca ceva ma buca ca tia placut si tie cartea.Eu am citito pe nerasuflate.Si ma enerveaza la culme astia de la corint,deoarece in Australia autorul lucreaza la al 10lea volum.Noi suntem la primu


  2. Extraordinara poveste!Astazi am terminat de citit prima carte si sunt deja nerabdator sa fie tradusa si cea de-a doua.Daca as lucra la corint m-as concentra in principal pe aceste carti.Sunt pline de aventura si tot felul de momente palpitante.Nici cartile „Harry Potter” nu m-au impresionat mai mult ca aceasta.Ca sa intelegeti cat de mult mi-au placut toate aspectele cartii am cumparat un arc cu sageti pentru a putea experimenta macar putin din aventura relatata in carte……Daca as putea sa ma mut impreuna cu prietenii si cunostintele in Araluen as face-o!
    P.S.:Tara noastra ara avea disperata nevoie de cativa Haramini:D.


    • Alexandru, iti recomand sa iti comanzi volumul 2 din serie, intitulat The Rangers Apprentice – The Burning Bridge de pe siteul http://www.bookdepository.com Transportul este gratuit, iar cartile sunt in perfecta stare si ajung foarte repede. Plus ca sunt o gramada de reduceri. Singura problema e ca trebuie sa te descurci sa citesti in engleza.


      • Da,am mai citit carti in engleza dar ma indoiesc ca vor fi aceleasi cuvinte,din cate am inteles titlul insusi a fos schimbat la traducere…


  3. Incearca optiunea Look Inside de aici http://www.amazon.com/Burning-Bridge-Rangers-Apprentice-Book/dp/0142408425/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1268505199&sr=8-1 daca vrei sa citesti un pic din cartea a 2a in engleza.


  4. apare km tarziu si mai sunt 6 volume pe langa cele 2


  5. e super! Cea mai taredabea astept volumul 2. marfa!asta da autor!


  6. bestiala cartea am terminat-o in 2 zile


  7. foarte tare si cata aventura e in carte ……. astept sa citesc vol.2


  8. ok….si unde se gaseste cartea in prezent ???? ca eu o caut de vreo un an si n-o gasesc


  9. As dori si eu sa stiu daca a aparut vol 2 in Romania desi e 2013 ar fi normal sa fi aparut.


  10. e faina cartea



Lasă un răspuns

