h1

Sfidarea, de Suzanne Collins

Decembrie 22, 2009

http://anaveronica.files.wordpress.com/2009/11/sfidarea.jpgAm fost foarte impresionat de continuarea seriei Jocurile Foamei, SFIDAREA, de Suzanne Collins. Încă din momentul în care am început să citesc cartea ştiam că mă aşteaptă o lectură extraordinară, asta pentru că fusesem deja încântat de primul volum şi auzisem numai cuvinte de laudă despre Sfidarea. Am fost nerăbdător să aflu cum se vor desfăşura lucrurile în viaţa lui Katniss Everdeen şi nu am fost deloc dezamăgit. Ba dimpotrivă, am fost uimit de talentul lui Suzanne Collins, de imaginaţia sa bogată şi de modul ei simplu, dar profund de a prezenta sentimentele personajelor, pe care ajungi să le resimţi şi tu, şi asta doar răsfoind pagină după pagină, fără să te mai poţi opri.

Pentru prima oară mi s-a întâmplat să am o stare de tristeţe şi să fiu cu adevărat impresionat de ceea ce se întâmplă într-o carte. Povestea lui Katniss este la un moment dat tulburătoare şi descrisă atât de bine încât îmi părea reală, suferinţa personajelor şi tragedia ce îi înconjoară transmiţându-mi-se şi mie şi făcându-mă să am un sentiment pe care nu l-am mai avut niciodată până acum. Pur şi simplu m-am ataşat de personaje.

https://i2.wp.com/jabberjays.com/wp-content/gallery/hunger-games-image-collection/hungergames.jpg

Katniss Everdeen

Povestea a evoluat într-un mod atât de neaşteptat, dar în acelaşi timp şi surprinzător, încât am convingerea că nimeni nu ar fi putut să prevadă evenimentele din carte. Partea a treia, ultima, a fost plină de suspans, aşa cum ne-a obişnuit şi primul volum al seriei, însă deznodământul a dat toate lucrurile peste cap, fiind dătător de speranţă, dar în acelaşi timp şi creator de probleme. Nu îmi pot imagina cum se va desfăşura următorul volum, dar nici nu încerc să o fac, căci sunt convins că, oricât m-aş strădui, Suzanne Collins va veni iarăşi cu nişte idei la care nu s-ar mai fi putut gândi nimeni altcineva.

Nu pot găsi decât cuvinte de laudă. Personajele sunt atât de bine conturate, iar sentimentele lui Katniss se reflectă pe tot parcursul cărţii, şi ne sunt înfăţişate într-un mod subtil, printr-o mulţime de modalităţi inedite. Acţiunea este prezentă tot timpul, suntem învăluiţi în suspans şi captivaţi. Descrierea este moderată, nefiind niciodată prea multă, dar nici prea puţină. Totul se află într-un echilibru ce a dat naştere unei lecturi fascinante. Suzanne Collins este un adevărat talent şi un scriitor desăvârşit.

Nu în ultimul rând, trebuie să felicit editura Nemira pentru promptitudinea de care a dat dovadă şi pentru calitatea cărţii. Traducerea Anei- Veronica Mircea este impecabilă, sunt convins că toţi cititori vor fi pe deplin mulţumiţi!

Jocurile Foamei sunt cu adevărat grozave- una dintre cele mai bune şi mai originale serii pe care le-am citit până acum.

6 comentarii

  1. Exact acelasi lucru pe care l-ai scris l-am simtit si eu in momentul citirii cartii. Inainte sa incep sa o citesc nici nu mi-as fi imaginat ceea ce se mai putea intampla.
    Partea rea este ca mai avem ceva timp pana la urmatoarea carte din serie. Si sper sa fie si mai buna ca primele doua:).


  2. Sunt convins ca o sa fie cel putin la fel de buna 🙂


  3. Pana la umra care sunt cele mai frumoase carti pe care le-ai citit anul acesta?


    • Trebuie sa ma hotarasc 🙂 O sa fac un top in curand 😉


  4. […] FOAMEI şi SFIDAREA, de Suzanne Collins (editura […]


  5. Foarte bine scrisa recenzia. Doar ca nu as putea spune ca un volum e mai bun decat celelalt, ambele sunt excelente. Sper ca al treilea (vine in toamna in SUA) sa nu dezamageasca. Mizele sunt atat de mari 😀



Lasă un răspuns

