h1

SAGA LUI DARREN SHAN: Tunelele Sângelui

Decembrie 16, 2009

http://shaukisbookcase.files.wordpress.com/2009/11/tunelelesangelui_orig.jpgCând am citit TUNELELE SÂNGELUI, de Darren Shan (al treilea volum din Saga lui Darren Shan), am observat destul de multe diferenţe faţă de primele două volume. Mie mi s-a părut că aceste schimbări au fost bune, cartea fiind mai interesantă, iar acţiunea mai alertă.

Darren Shan, domnul Crepsley şi Evra, băiatul şarpe, s-au despărţit de Circul Ororilor şi s-au stabilit la un hotel dintr-un oraş obişnuit. În scurt timp, Darren îşi face o prietenă. Acesta este unul dintre elementele noi ale cărţii. Apare şi o parte romantică a lui Darren, dar sunt puse în discuţie şi problemele pe care le are Darren din cauza faptului că este un semivampir, fiindu-i imposibil să aibă o relaţie stabilă cu o persoană umană.

Cartea este foarte scurtă şi concentrată. Personajul negativ este de această dată un vampanez, Murlough, creatură pe care nu am mai întâlnit-o până acum. Vampanezii sunt nişte vampiri degeneraţi cu care domnul Crepsley a mai avut de a face, însă de această dată lucrurile sunt destul de complicate, căci au avut loc foarte multe crime, iar făptaşul este viclean şi greu de descoperit.

https://i1.wp.com/storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/981/12306/5113846/1/the-vampires-assistant-poster.jpgTunelele Sângelui a fost, după părerea mea, o carte mai puţin sângeroasă decât primele două, chiar m-am mirat că autorul nu a creat un final trist, chiar horror, aşa cum ne-a obişnuit. Nu mă aşteptam să se termine cum s-a terminat. Totuşi am fost mulţumit, o să vedeţi şi voi de ce.

Ce nu mi-a plăcut la Tunelele Sângelui a fost că unele scene au fost cam trase de păr. Mi-a creat senzaţia că, din lipsă de idei mai bune, autorul a exagerat un pic şi le-a salvat prea uşor pe unele personaje de la moarte. Mi-ar fi plăcut ca evenimentele să se fi desfăşurat un pic mai realist, dar poate nu a găsit o cale mai bună.

Una peste alta, nu am fost dezamăgit de al treilea volum din Saga lui Darren Shan, ba dimpotrivă, acum sunt curios să urmăresc filmul The Vampire Assistant (bazat pe acţiunea primelor trei cărţi) şi să citesc volumul patru, Vampire Mountain (însă asta va mai dura destul de mult…).

2 comentarii

  1. super tare seria Darren Shan! Sper sa apara toate titlurile din aceasta serie. A vazut cineva filmul? Merita? Cartile le-am citit pe toate si mie mi-au placut.


    • Filmul nu respecta cartile decat foarte putin. Insa, daca nu iei seama de asta e un film bunicel.



Lasă un răspuns

