h1

WEBCHATUL CU JOSEPH DELANEY!

Octombrie 21, 2009

https://i1.wp.com/storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1/1706/3456681/1/joseph-delaney-wwwbbccouk.jpgAşa cum vă spuneam acum câteva zile, astăzi a avut loc primul WEBCHAT CU JOSEPH DELANEY, autorul Cronicilor Wardstone. Fanii au pus sute de întebări, Joseph a încercat să răspundă la cât mai multe, iar eu am primit răspuns la o întrebare!

Pentru voi, am tradus în exclusivitate toate întrebările şi răspunsurile lui Joseph!

Q: Joseph, vei folosi vampiri în cartea a noua? Oamenii cred că ei vin din România, din cauza legendei lui Vlad Ţepes (Dracula). Numele meu este Vlad, de asemenea. Ar fi foarte frumos să faci un personaj cu numele “Vlad” şi să foloseşti acest nume în cartea a noua.

A: Bună Vlad, Ai un nume grozav şi e posibil să ţi-l folosesc de asemenea! O să folosesc vampiri, dar nu vampiri români precum Dracula. Ba mai mult, o să schimb versiunea românească şi o să îi fac “diferiţi” ca parte a lumii vraciului. De asemenea, este posibil să fie vrăjitoare româneşti şi spirite!

WEBCHAT CU JOSEPH DELANEY

(întrebările  şi răspunsurile sunt puse de la ultimul la primul)

Q: Chiar iubesc cărţile dvs. Este vreo şansă să merg la audiţii pentru film?

A: Bună Shannon. Mulţumesc. Dacă producătorii filmului vor ţine audiţii libere, o să te anunţ despre perioadă şi dată pe websiteul meu.

Q: Ce vă place aşa de mult la Lancashire?

A: Îmi plac priveliştile din Lancashire şi faptul că e bogat în folclor şi legende. Am introdus trei lucruri legate de tradiţia din Lancashire: spirite care bat la uşă, vrăjitoare şi Diavolul!

Q: Dragă D-le Delaney, în cărţile următoare se vor îndrăgosti Tom şi Alice vreodată? Şi vor avea Tom şi Diavolul vreo luptă? Fanul dumneavoastră numărul unu HARRY!!

A: Tom şi Alice sunt deja îndrăgostiţi- doar că nu ştiu asta încă. Au început fiind prieteni şi ţin mult unul la celălalt. Da, Tom şi Diavolul se vor lupta într-o zi. Să sperăm că Tom supravieţuieşte. Aminteşteţi ce a spus Mama odată…Într-o zi, fiule, va fi rândul tău să fi vânătorul!

Q: Joseph, chiar vreau să devin un scriitor faimos într-o zi, dar nu ştiu cum. Cum devi un scriitor? Fanul dumneavoastră numărul unu Aoife

A: Poate dura ani întregi de multă muncă şi multe dezamăgiri când eşti respins. Şi eu am fost respins de o groază de ori! Pur şi simplu continuă să scrii şi nu te da bătut!

Q: Joe, mă întrebam dacă va mai fi un webchat în curând? Eoin

A: Bună Eoin. Da, probabil va fi unul în curând!

Q: Joe, vei da semnături vreodată în Harwich? Dacă da, te rog trimite-mi un e-mail. Eşti vreodată iritat să primeşti mereu aceleaşi întrebări?

A: Harwich este posibil într-o zi. Vizitează-mi websiteul pentru că scriu acolo despre viitoare sesiuni de autografe. Da, primesc aceleaşi întrebări şi încerc să răspund cât mai diferit. Uneori trei cititori mă întreabă aceaşi întrebare la un eveniment. Eu tot răspund!

Q: Iubesc să scriu poveşti despre oricine şi orice, dar par să continue pentru totdeauna şi nu mă pot gândi la un final. Te rog, mă poţi ajuta?

A: Pentru a încehia de ce nu încerci să începi scriind sfârşitul poveştii? Apoi poţi afla cum s-a ajuns în acel punct. Încearcă- s-ar putea să funcţioneze!

Q: Bună, Joe. Ai scris poveşti când erai tânăr?

A: Bună Octavia, Da, am scris poveşti dar erau chiar proaste! Nu voiam să devin un scriitor totuşi. Voiam să devin un fotbalist, dar nu eram suficient de bun.

Q: Bună Joe, vei da semnături pe lângă Chester în viitor? Danny

A: Bună Danny, Din nou îl voi întreba pe publicist să văd dacă poate aranja ceva pentru vara viitoare!

Q: Bună Joe, am început să scriu o carte, dar nu ştiu sigur dacă le va plăcea cititorilor, ar trebui să mă îngrijorez?

A: Bună Octavia, nu-ţi fă griji. Doar dă tot ce ai mai bun. Unii oameni o vor plăcea, alţii nu! Am aceeaşi problemă. Nu toată lumea admiră Cronicile Wardstone, iar unii oameni mi-au spus-o direct. Ca să supravieţuieşti ca scriitor trebuie să şti să nu pui totul la suflet!

Q: Joseph, vei folosi vampiri în cartea a noua? Oamenii cred că ei vin din România, din cauza legendei lui Vlad Ţepes (Dracula). Numele meu este Vlad, de asemenea. Ar fi foarte frumos să faci un personaj cu numele “Vlad” şi să foloseşti acest nume în cartea a noua.

A: Bună Vlad, ai un nume grozav şi e posibil să ţi-l folosesc de asemenea! O să folosesc vampiri, dar nu vampiri români precum Dracula. Ba mai mult, o să schimb versiunea românească şi o să îi fac “diferiţi” ca parte a lumii vraciului. De asemenea, este posibil să fie vrăjitoare româneşti şi spirite!

Q: Bună Joe, iubesc să scriu şi am o idee bună, dar nu ştiu cum să încep să scriu. Vreo sugestie? Rachel

A: Bună Rachel, nu există o cale uşoară să faci asta. Trebuie să aşterni cuvintele cumva. Aminteşteţi că nu trebuie să începi cu începutul. Poţi să scrii prima oară sfârşitul dacă vrei. Sau de ce să nu începi cu un personaj principal aflat în pericol, descriindu-i temerile şi speranţele?

Q: Dragă Joseph, ce vârstă va avea Tom în ultima carte? Mersi. Darren

A: Bună Darren, nu ştiu sigur nici măcar ce vârstă avea Tom când a început sau dacă va supravieţui în ucenicie, orice se poate întâmpla. Dar este o ucenicie de cinci ani şi el are aproape 13 când începe. Deci va avea cam 18 dacă trăieşte!

Q: Te ajută cineva să scrii, de exmplu dându-ţi idei? De la Shannon

A: Nimeni nu mă ajută direct, dar uneori iau idei de la peisaje şi oameni cu care vorbesc. Persoana care mă influenţează cel mai mult este editorul meu. E slujba ei să îmi sugereze cum să îmbunătăţesc greşelile poveştii. Un editor te îndeamnă şi te face să lucrezi mai mult.

Q: Joe, iubesc să scriu, să citesc şi să mă gândesc la nume bune pentru personaje. Uit să fac ceva? Aoife

A: Nu, eşti pe calea cea bună să devi scriitor. Doar nu te da bătut. Ţine minte că poate dura ani întregi să îţi creezi un stil şi să îţi găseşti inspiraţia.

Q: Am crezut că unul dintre motivele pentru care vraciul a mers în Grecia este acela de a o vedea pe Meg. Am avut dreptate? Veţi veni să daţi autografe în Harwich?

A: Ai drepate, la un momentdat m-am gândit să îi reunesc! Din păcate planul meu a făcut asta dificil. Există o şansă să să reîntâlnească într-o zi!

Q: Dragă D-le Delaney, Veţi vorbi despre Meg din nou? Sper să vă întâlnesc într-o zi!! Alex fanul dvs francez

A: Bună Alex, sper să revizitez Franţa în curând! Sunt multe şanse ca Meg să reapară. E o mică poveste despre ea în “Poveştile Vraciului: Vrăjitoare”, care tocmai a fost publicată în Anglia. Cred că nu după mult timp va apărea şi în Franţa.

Q: Ce nume vă plac?

A: Bună Ryan, îmi plac numele stranii care se potrivesc cu stilul meu de ficţiune întunecată. Momentan păstrez nume irlandeze pentru cartea care se va desfăşura acolo (n tr. :în Irlanda).

Q: Vreau să devin un autor la fel de bun ca dumneavoastră, aveţi nişte sugestii?

A: (1) Foloseşte un carneţel de notiţe. (2) Citeşte mult (3) Scrie frecvent (4) Nu te da bătut niciodată! Am fost respins de cel puţin 96 de ori înainte să îmi public ceva!

Q: Dragă domnule Delaney, când se va lansa Bestiarul Vraciului? Şi vor fi ilustraţii? Cu mulţumiri, James Roche

A: Bună James, Bestiarul Vraciului va fi lansat în octombrie 2010 şi va avea desene făcute de Julek Heller, care este un artist fantasy nemaipomenit. Am văzut nişte vrăjitoare desenate de el şi arată foarte înfricoşător şi înfiorător!

Q: Hei Joe cărţile tale sunt grozave şi vreau să aflu orice informaţie despre cărţi, film, orice te rog! Eoin

A: Bună Eoin, mulţumesc pentru comentariile tale amabile! Vor fi probabil 10 cărţi cu vraciul în total. Numărul 8 va fi situată în Irlanda, numărul 9 va avea legătură cu România într-un fel, iar numărul 10 va încheia seria cu toate nelămuririle puse la punct. Scriu un roman despre Alice Dean în prezent. Nu există veşti despre film momentan, dar imediat ce aflu ceva voi pune pe websiteul meu.

Q: Aţi fost vreodată speriat dacă oameni vă vor place sau nu cărţile? Aoife O’ Mahony Viitor autor

A: Da, Aoife, mă îngrijorez tot timpul! Tot ce pot să fac este să încerc să fac fiecare carte cât mai incitantă şi mai interesantă posibil. Noroc la scris- îmi pare bine să vorbesc cu un viitor autor.

Q: Dragă domnule Delaney, Vă iubesc toate cărţile şi vreau să aflu doar două lucruri: 1. Când se va lansa a 7-a carte? 2. Veţi veni în Bourmouth în Dorest într-o zi? cel mai mare fan al dumneavoastră, Harry

A: Bună Harry, Cartea a 7-a va fi publicată în Iunie 2010. Ştiai că s-a lansat Poveştile Vraciului: Vrăjitoare? Într-o zi voi vizita Dorest şi îl voi întreba pe Lauren Bennett, publicistul meu de la Random House, dacă putem aranja o vizită pentru vara viitoare!

Q: Vreun sfat pentru tineri autori, Joe?Eoin

A: Aşa cum am spus, în primul rând ţine un carnet de notiţe apoi scrie ceva măcar o dată pe săptămână. Încearcă să scrii poveşti scurte, pentru mine uneori devin romane. De asemenea citeşte genuri diferite. Vei afla lucruri citind şi automat vei dobândi unele abilităţi pentru a scrie ficţiune.

Q: Joseph, Care este cel mai important lucru legat de a fi un scriitor?

A: Cel mai important lucru este să ai un carnet de notiţe şi să scrii orice idee pentru o poveste pe care o ai. Dacă nu faci asta uiţi repede. Ideea pentru Ucenicul Vraciului mi-a venit în 1983 şi am scris-o, regăsind-o apoi în anul 2000. Vechea mea idee a devenit prima carte din serie!

Q: Cum se va numi următoarea carte Joe? Eoin

A: Cartea următoare va fi numită Coşmarul Vraciului şi acţiunea va fi plasată în Isle of Man.

Q: Hei, veţi veni în Irlanda pentru sesiuni de autografe? Eoin

A: Bună Eoin, am fost în Irlanda săptămâna trecută. Scuze că te-am ratat.Am început în Dublin şi m-am dus la Kerry pentru a sta de vorbă şi a face cercetări pentru viitoarea carte. O să revin în vara lui 2011. Cele mai bune urări, Joseph Delaney

20 comentarii

  1. Da, da, DA! Ma astept la multe de la Joseph Delaney! Pai cine l-a pus sa ne obisnuiasca cu un fantasy atat de… fantastic?!! :)) Vlad, multumesc mult pt traducere! Sper sa particip si eu la viitorul Webchat.


  2. Cand mai sunt astfel de Webchaturi? Imi pare rau ca l-am ratat pe acesta…


    • Autorul a spus in cadrul webchatului ca va mai fi unul in curand.


  3. Ma-am uitat pe situl lui Corint si am vazut ca la Vampirati era pretul de 57 ron…. mult prea mare.


  4. Ce sa fac, astea-s preturile la ei, macar pt cei din Bucuresti in noiembrie va avea loc targul Gaudeamus, unde mai sunt reduceri


  5. cum postez acolo? am cont dar nuj cum


    • nu mai ai cum sa mai postezi, webchatul a fost deja


  6. cand va fi targul?


    • 25 – 29 noiembrie, la Romexpo, in Bucuresti.


  7. multumesc Vlad


  8. Unde pot trimite niste fotografii pentru un casting pentru film ?
    Multumesc


    • Deocamdata nu am auzit de niciun casting. Urmareste blogul autorului, de acolo s-ar putea sa afli cate ceva


  9. vlad, va mai fi vreun webchat cu joseph? daca da, cand?


    • Da, va mai fi unul cu siguranta, dar nu stiu exact cand. In orice caz, o sa anunt pe blog!


      • multumesc mooolt de informatii!


  10. Cu placere ;)!


  11. merci, vlad!


  12. buna Bogdan,sunt eu,Alex


  13. imi pare rau ca am ratat webchatul asta…chiar foarte rau sper sal prind celalalt….


  14. Buna ziua domnule Delaney iubesc cartile pe care le scrieti. Vreau sa va intreb daca vreodata Vraciul va muri, iar Tom va fi la randul lui tot un vraci foarte priceput.



Lasă un răspuns

