h1

Charlie Bone şi Călătorul În Timp, de Jenny Nimmo

Octombrie 4, 2009

charlie-bone-calatorul-139148CHARLIE BONE ŞI CĂLĂTORUL ÎN TIMP a fost un deliciu! Am citit cartea în mai puţin de două zile. M-a captivat într-atât de mult încât nu am avut linişte până nu am aflat cum se încheie povestea.

Când am început să citesc cartea, a fost ca şi cum aş fi aflat noutăţi despre un prieten vechi (a trecut ceva timp de când am citit primul volum). Eram convins că seria este promiţătoare şi nu m-am înşelat. Ba din contra, volumul 2 a fost mai captivant de cât mă aşteptam.

Jenny Nimmo şi-a îmbunătăţit stilul şi a completat lipsurile primului volum, Charlie Bone şi Şcoala de Magie. De această dată cartea este mai complexă, iar personajele şi partea de care să află sunt mult mai bine definite.

Cartea începe cu o privire în urmă, în iarna anului 1916, când străbunicul lui Charlie, Henry Yewbeam, a călătorit 90 de ani în viitor, taman în perioada lui Charlie Bone.

Deşi sperase că al doilea semestru la Academia Bloor are să fie mai liniştit, Charlie îl are pe cap pe Henry, care este vânat de mătuşile sale, aflate în cârdăşie cu neamul Bloor.

Toate capitolele sunt concentrate şi pline de acţiune şi suspans. Nici nu vreţi să ştiţi prin câte primejdii a trecut Charlie pentru a-l proteja pe Henry. Şi cine s-ar fi aşteptat ca Ezekiel, răutăciosul văr al lui Henry, să mai fie încă în viaţă şi să sălăşluiască în Academia Bloor?

Trebuie totuşi să recunosc că această carte se aseamănă mult cu seria Harry Potter. Nu este identică, dar au multe lucruri în comun. Să nu înţelegeţi că e ceva rău în asta, mai degrabă este o garanţie că veţi îndrăgi aventurile neobişnuitului Charlie Bone.

Cel mai mult îmi plac personajele, iar favoritul meu este unchiul Paton. Mi-a plăcut cum îl ajută mereu pe Charlie, am impresia că este singurul care îl acceptă cu adevărat aşa cum este el. Probabil pentru că şi Paton are un dar deosebit, îşi înţelege mult mai bine nepotul.

În Charlie Bone şi Călătorul În Timp aflăm mai multe despre personajele deja cunoscute şi cunoaştem şi unele noi, în spatele cărora se află multe secrete.

Cea mai emoţionantă parte din carte a fost penultimul captiol. Cu adevărat deosebit! Sfârşitul a fost impresionant, nu credeam că Jenny Nimmo va face totul chiar…perfect!

https://i1.wp.com/ecx.images-amazon.com/images/I/5104D8G6WXL.jpgSunt foarte curios cum vor continua aventurile lui Charlie Bone. Deşi la început nu fusesem prea atras de această serie, acum am ajuns să o îndrăgesc. Sunt convins că următorul volum, Charlie Bone and The Blue Boa (traducere aproximativă Charlie Bone şi Boa Cel Albastru) va fi şi mai bun decât acesta, ceea ce înseamnă extraordinar.

Privind în ansamblu această carte, cred că pe baza ei s-ar putea face un super film! Se zvoneşte că Warner Bros va face un film după prima carte. Sper să fie adevărat, o să vă ţin la curent cu noutăţile.

6 comentarii

  1. In sfarsit am citit si eu intraga recenzie. Din cauza de lipsa de timp nu am apucat sa citesc tot pana acum, desi recenzia este postata de ceva timp. Nu am incercat pana acum Charlie Bone. Nu pentru ca ar fi fost (desi nu e) o copie dupa Harry Potter (ceea ce mi-ar fi placut la nebunie!), ci pentru ca alte carti au avut prioritate. De obicei achizitionez un roman dupa sinopsis, iar partea aceasta la CHARLIE BONE SI SCOALA DE MAGIE nu mi s-a parut foarte atragatoare. Dar acum, ca am aflat mai multe, a trecut in categoria MAYBE. App Vlad, daca nu cer prea mult, cate carti are (sau este programat sa aiba) aceasta serie?


  2. https://thebookspot.wordpress.com/2009/05/02/charlie-bone-de-jenny-nimmo-o-alta-scoala-de-magie/
    Aici am scris despre restul cartilor. Deocamdata sunt 7. Vezi ca sunt niste spoilere despre primul volum, dar o sa gasesti copertile tuturor cartilor din serie.


  3. Cam scumpa, chiar daca e Hardcover, but e criza ei tot preturi mari bag?:)) Adica, deh Romania … preturi mari:-j


  4. Scuze, nu pentru aici:D Am gresit:D


  5. […] CHARLIE BONE ŞI CĂLĂTORUL ÎN TIMP, de Jenny Nimmo (editura Corint Junior) […]


  6. […] de Diana Stănciulescu (care a tradus şi primele două volume din serie, Şcoala de Magie şi Călătorul În Timp), are 320 de pagini, softcover şi un preţ de 44,90 lei. O taină adâncă pluteşte deasupra […]



Lasă un răspuns

