h1

ALCATRAZ, UN EROU CU DEFECTE

Septembrie 28, 2009

Aş vrea să încep prin a spune că e o pură coincidenţă că şi eu public recenzia la Alcatraz şi Bibliotecarii Malefici în aceaşi zi cu blogul Shauki’s Books, unde a făcut şi Doru o recenzie. Aşa s-a nimerit.

Acum, să trecem la treabă…

https://thebookspot.files.wordpress.com/2009/09/alcatraz.jpgAm avut de ales între câteva cărţi pe care să le citesc în weekendul trecut (am mai multe şi mă hotărăsc foarte greu). Trebuie să recunosc că am ales Alcatraz şi Bibliotecarii Malefici, de Brandon Sanderson, pentru că mi s-a părut o lectură uşoară şi amuzantă. Aşa a şi fost, am citit-o atât de uşor încât mi-a luat foarte puţin timp. Cred că nu am mai citit de ceva timp o carte atât de repede.

Auzisem de Brandon Sanderson (a mai scris o carte numită Elantris, apărută la editura Tritonic), dar n-aveam nici cea mai vagă idee despre stilul autorului. Oricum, am impresia că Elantris este total diferită de Alcatraz şi Bibliotecarii Malefici.

Alcatraz Smedry este un erou cu defecte (prenumele său este foarte sugestiv). Nu este deloc cel mai bun exemplu pentru personajul clasic de cărţi fantasy. Este un băiat atât de insuportabil încât a avut zeci de familii adoptive.

Povestea începe cu un eveniment neaşteptat: Alcatraz a împlinit 13 ani şi îşi primeşte prin poştă moştenirea de la părinţi săi adevăraţi. Totul este ciudat, mai ales moştenirea în sine: o punguliţă cu nisip. Cine s-ar fi gândit că NISIPUL este cheia întregii poveşti?

Ei bine, ziua se termină dezastruos, căci Alcatraz îşi foloseşte iarăşi talentul său de a strica totul din jurul lui. El reuşeşte să de-a foc întregii bucătării, şi deja se pregăteşte să îşi facă bagajele. Dimineaţa următoare, în locul unui asistent social care să îl ducă pe Alcatraz altor părinţi, în pragul uşii apare un bătrânel simpatic, cu mustaţă: bunicul său necunoscut, care vine şi îi spune că punguliţa cu nisip i-a fost furată de către bibliotecarii ce controlează lumea.

Toată povestea de desfăşoară în mod alert (defapt acţiunea întregului roman reprezintă o singură zi), iar totul se învârteşte în jurul încercării de a recupera punguliţa cu nisip, care este MULT MAI IMPORTANTĂ decât pare.

Alcatraz este bombardat cu noutăţi, lucruri pe care orice om obişnuit le consideră prostii, dar despre care autorul spune că sunt foarte importante şi reale. Auziserăţi că mai există alte trei continente?

Brandon Sanderson este foarte inventiv şi a creat personaje noi în literatura fantasy: oculatori, alături de cultul bibliotecarilor şi familia Smedry, a cărei membrii posedă talente „deosebite” (precum ar fi să întârzie mereu, să vorbească în dodii, să se împiedice înaintea situaţiilor periculoase şi, bineînţeles, să strice totul împrejur).

Există şi un duşman principal: oculatorul întunecat Blackburn, unul dintre liderii Conspiraţiei Bibliotecarilor Malefici. Aceştia vor să controleze lumea şi să o îndoctrineze cu idei false, iar Nisipul lui Rashid (moştenirea lui Alcatraz) este lucrul de care au nevoie. Din el pot creea o lentilă cu proprieţăţi extraordinare.

Nu cred că mai este nevoie să adaug că această carte este plină de umor (te face să râzi de-a dreptul!). Şi observaţiile autorului sunt interesante şi amuzante, el reamintindu-ne mereu că această carte este un exemplar rar şi că Alcatraz Smedry este un băiat RĂU.

În aceaşi serie urmează să apară:

  • Alcatraz Versus the Scrivener’s Bones (Alcatraz şi Oasele Scribului)
  • book cover of   Alcatraz Versus the Scrivener's Bones    (Alcatraz, book 2)  by  Brandon Sanderson

  • Alcatraz Versus the Knights of Crystallia (Alcatraz şi Cavalerii din Crystallia)https://i1.wp.com/www.fantasticfiction.co.uk/images/n62/n310393.jpg
  • Alcatraz Versus the Dark Talent (Alcatraz şi Talentul Întunecat)

Am fost încântat de această carte şi am citi-o cu mare plăcere. Abia aştept o continuare!

Să nu uit să vă spun: DREAMWORKS SVG a cumpărat drepturile pentru ecranizarea primei cărţi în iunie 2008.

4 comentarii

  1. Asa, si cine-a zis ca n-ar fi o simpla coincidenta? lol.


  2. Sunt unii care intra pe blogul vostru, apoi sa zicem ca intra si pe blogul meu, si vad recenzia aceleiasi carti si spun: recenzia asta am mai citit-o o data parca. Ma rog, asa am preferat eu sa incep. lol inseamna laughing out loud, nu?. chiar radeai asa de tare :)?


  3. „sa zicem”, da, ai dreptate. lol nu se foloseste exclusiv cu sensul de care zici tu.


  4. eu asa stiu. http://ro.wikipedia.org/wiki/Lol m-am si informat :))



Lasă un răspuns

