h1

Saga Lui Darren Shan- Circul Ororilor

Septembrie 6, 2009

De când am văzut coperta cărţii Circul Ororilor (primul volum din Saga lui Darren Shan, de Darren O’Shaughnessy), m-am înfricoşat. Ăsta a fost lucrul care m-a făcut să NU citesc cartea de la început. Coperta neagră cu păianjenul roşu, cu o decoraţiune în formă de craniu şi cu o denumire destul de ciudată (Circul Ororilor) m-a făcut să nu fiu absolut deloc interesat de această serie. Niciodată nu mi-au plăcut cărţile sau filmele horror în adevăratul sens al cuvântului. Asta era părerea mea despre Circul Ororilor: o carte macabră, scrisă probabil de un satanist sau aşa ceva. Apoi am aflat dintr-un mail de filmul Ucenicul Vampirului (The Vampire’s Assistant). Nu ştiam că acest film este defapt ecranizarea primelor trei volume din Saga lui Darren Shan. Şi totuşi trailerul filmului m-a impresionat, chiar îmi spuneam „dacă ar fi şi o carte aş citi-o imediat”. Imediat după aceea am aflat despre legătura dintre acele cărţi „înfricoşătoare” şi film. Tot nu eram sigur dacă merită să cumpăr cartea, dar după ce am citit două capitole din ea am fost sigur că fac alegerea cea bună şi am luat-o. Am citit-o foarte repede.

Cel mai mult mi-a plăcut la carte suspansul. Autorul ştie să ţină cititorii în suspans, probabil şi datorită faptului că romanul este narat la persoana I. La începutul cărţii, autorul spune că ceea ce este povestit în carte este adevărat, iar acesta este un alt lucru ce face cartea interesantă.

Începutul cărţii este foarte amuzant. Totul a început la veceul şcolii. Darren Shan stătea acolo în timpul orei de engleză a domnului Dalton. Nu se simţise bine şi crezuse că o să verse. Prietenul său, Steve, vine şi îl cheamă pe Darren pe terenul de fotbal. La sfârşitul meciului, Alan Morris le dezvăluie lui Darren, Steve şi Tommy Morris un pliant ciudat de la Circul Ororilor, pe care era scrisă adresa casei de bilete. Cei patru hotărăsc ca Steve să meargă şi să cumpere bilete. Acesta nu reuşeşte să cumpere decât două bilete: unul e al lui, iar al doilea ajunge la Darren Shan. În noaptea spectacolului, cei doi băieţi se duc la un teatru aparent părăsit, unde avea loc Circul Ororilor. Acolo sunt întâmpinaţi de domnul Tall, care îi duce în sala aglomerată. Printre monstrurozităţile circului se numărau Omul-Lup, Alexander Coaste, Rhamsus Douăburţi, Madame Truska şi Băiatul Şarpe. Cel mai impresionant circar este Domnul Crepsley, cu tarantula sa acrobată, Madame Octa. La sfârştiul spectacolului, Steve spune că rămâne să vadă ceva. Darren îl spionează şi îl vede cum vorbeşte cu Crepsley. Află că acesta este un vampir, iar Steve vrea şi el să devină unul, dar este refuzat din pricina sângelui său rău.

Mai târziu, lui Darren îi vine o idee proastă: să o fure pe Madam Octa. Lui Darren i-au plăcut mereu păianjenii, iar acesta era deosebit. Planul îi merge, iar Madam Octa devine a lui, după ce o fură. Primul care află de tarantulă este Steve. În urma unui accident nefericit, Steve este muşcat de păianjen şi ajugne în stare gravă la spital.

Nervos pe Madam Octa, Darren o aruncă pe fereastra deschisă, iar domnul Crepsley apare neaşteptat şi i-a păianjenul. Atunci, lui Darren îi vine ideea să îi ceară vampirului antidotul care l-ar putea salva de la moarte pe Steve. Preţul antidotului este unul mare: Darren trebuie să devină un semivampir. Steve este salvat, iar Darren îşi înscenează moartea pentru a putea dispărea cu domnul Crepsley.

Şfârşitul cărţii este sumbru, iar la final ne este dezvăluit faptul că Steve a aflat că Darren este vampir, iar acum vrea să îi ucidă şi pe el şi pe domnul Crepsley.

În aceeaşi serie a mai apărut Ucenicul Vampirului şi vor apărea:

  • Tunelele Sângelui
  • Muntele Vampirilor
  • Sentinţele Morţii
  • Prinţul Vampirilor
  • Vânătorii Amurgului
  • Frăţia Nopţii
  • Ucigaşii din Zori
  • Lacul Sufletelor
  • Stăpânul Umbrelor
  • Fiii Destinului
17 comentarii

  1. cartea este foarte originala si intr-un cuvant si cred ca orice copil caruia nu-i place sa citeasca se va razgandi intr-o secunda cand va incepe sa descopere cat de grozav este sa citesti o asemenea carte, care pur si simplu nu te lasa sa adormi oricat de obosit/a ai fi pentru ca misterul rodeste din ce in ce mai mult in interiorul nostru. Eu una am fost peste masura incantata de ideea acestei creatii. Darren Shan is the best writer ever !


  2. cand o sa apara si celelalte carti ale lui darren shan ? (celee 12)


    • Nu stiu o data exacta, probabil ca nu prea curand. Dar mai sunt doar 9 carti, nu 12.


  3. vreu si eu carte , dar pe pc 🙂 ma poate ajuta cineva ? va rog mult ! id : savu_danny


  4. cand apare muntele vampirilor o vreau :d


    • Nu cred ca o sa apara prea curand 😦


      • eu chiar am citit cartea aceasta si mi s-a parut destul de interesanta


  5. stiti cum puteti face rost de cartile astea?nu? ei bine in cazul asta trebuie sa faceti un sacrificiu:
    sa vizitati biblioteca!!!!


  6. plsss helpp…stiti cumva dak a aparut volumul 4? vreau sa-l citesc neaparat si nu l-am gasit…fiind un autor englez am inteles ca apar foarte greu volumele !:((:((:(:(:(:(


    • Din pacate nu a aparut inca volumul 4, si nici nu se stie cand. Cel mai bine citesti restul seriei in engleza, daca nu mai ai rabdare.


  7. faina carte pacat ca am citit numai 2 volume si ii cel mai tare scritor darren shen


  8. am citit primele trei volume si vreau sa-l citesc si pe al patrulea…dar nu am mai cumparat nimic din februarie….sper inca sa fie pe piata muntele vamprilor…o sa-l caut in weekend.


  9. zi noapte,pe la 1,mai erau probabil 5-6 capitole ramase si au plangeam in hohote..de la 1 la 1 jumate …Chiar nu mas fi gandit la un asa final.O recomand oricui.Are probabil de toate:suspans,drama,haz,horror..de toate.

    P.S.Am toata seria pe pcc,dar e in engleza,daca e ciineva interesat,anuntatima


  10. a fost cea mai tare carte pe care am citit-o
    o recomand din tot sufletul
    citeam de dimineata pana noaptea la 1
    chiar si la scoala


  11. am auzit ca Muntele Vampirilor va fi lansata cam prin Ianuarie-Februarie nu stiu sigur data cred ca pe 25 ianuarie cam asa. Stie mama un prieten care lucreza la fabrica de tiparire la capatul Pitestiului ca cam intre datile astea va fi lansata cartea.Totusi aveti cineva toate cartile in engleza? nu mai pot astepta. Ma tine pre mult in suspans daca aveti vre-unu dati add la asta: laryssageorgy@yahoo.com .


  12. sall
    stiti cand apare volumul 4 ?
    imi plac mult primele trei volume ^.^ ms



Lasă un răspuns

