Archive for 31 Iulie 2009

h1

Harry Potter loveşte din nou…în cinematografe!

Iulie 31, 2009


Începe anul al şaselea la Hogwarts, iar Harry începe sa afle tot mai multe despre trecutul Lordului Întunecat cu ajutorul amintirilor de care face rost profesorul Dumbledore. Harry devine cel mai bun elev al cursului de Poţiuni după ce descoperă un manual vechi, proprietatea unui misterios Prinţ Semipur. Ron este atras de Hermione, iar Harry e tot mai atent la sora lui Ron, Ginny. (sursa: Veritaserum România).

https://i2.wp.com/www.360city.ro/imagini_evenimente/4a63356632a91.jpg

Am aşteptat foarte mult al şaselea film din seria Harry Potter. Asta mai ales din cauză că lansarea acestuia a fost amânată din noiembrie, anul trecut, până în această vară. Încă de la vizionarea primelor trailere am fost convins că Harry Potter şi Prinţul Semipur (regia David Yates) avea să fie un film foarte bun. Şi aşa a şi fost, după părerea mea.

Au fost multe lucruri care mi-au plăcut la filmul Harry Potter şi Prinţul Semipur. În primul rând mi-au plăcut foarte mult efectele speciale, pe care le-am întâlnit în majoritatea scenelor din film, de la prăbuşirea Podului Millenium până la păianjenul Aragorg, de la incendiul de la Vizuină până la lupta cu inferii din Peştera Horcruxului.

În al doilea rând am fost impresionat de fidelitatea filmului faţă de carte. Chiar dacă au fost scoase câteva scene şi introduse unele noi, acţiunea filmului s-a bazat pe două elemente importante: pregătirea lui Harry pentru a îl înfrunta pe Cap-de-Mort şi relaţiile dintre personaje.https://i2.wp.com/www.iesb.net/images/stories/productionstills2/half-blood-prince_l.jpg Scena care a fost adăugată şi despre care nu se vorbea absolut nimic în carte a fost incendiul de la Vizuină. Devoratorii Morţii atacă noaptea reşedinţa familei Weasley, iar Harry şi prietenii săi sunt nevoiţi să lupte împotriva acestora pentru a scăpa cu viaţă. Eu unul cred că această scenă a fost foarte potrivită: a fost alertă, plină de suspans şi a arătat pe faţă pericolul reprezentat de Cap-de-Mort şi ajutoarele sale.

Am putut viziona şi foarte multe scene comice, la care probabil că toată lumea s-a amuzat. În general scenele comice au avut legătură cu dragostea dintre Ron şi colega sa Lavender Brown, dar şi Jim Broadbent (actorul care îl joacă pe profesorul Slughorn) a filmat multe secvenţe foarte amuzante. Într-adevăr, distribuţia filmelor Harry Potter se poate bucura acum de implicarea unui actor foarte, foarte bun.

https://i1.wp.com/images4.wikia.nocookie.net/harrypotter/images/thumb/4/45/Horace_Slughorn_memory.JPG/250px-Horace_Slughorn_memory.JPG

În ceea ce priveşte moartea lui Dumbledore, cred că în film a existat suficient timp dedicat acestui eveniment pentru ca eu să îi pot contrazice pe cei care susţin că această scenă a fost trecut cu vederea. Eu unul am fost chiar impresionat de acele secvenţe în care întreg Hogwarts-ul îl plângea pe răposatul director.

https://i0.wp.com/www.aceshowbiz.com/images/news/00022272.jpg

Harry Potter şi Prinţul Semipur a fost un fel de pregătire la ceea ce https://i2.wp.com/www.imaginastore.com/librarie/media/catalog/product/cache/5/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/9/7/973-583-HP-VI.jpgurmează. Ne-a arătat că lumea vrăjitorilor este mai aproape decât credeam de lumea noastră şi că ceea ce se întâmplă între vrăjitori se resimte puternic şi printre oamenii obişnuiţi. S-a dovedit din nou că Lordul Întunecat este foarte puternic şi că este nevoie de sacrificii şi cooperare pentru a fi o oarecare şansă de izbândă. Rămân la părerea mea că filmele din seria Harry Potter sunt făcute pentru cei care au citit cartea. Este mult mai simplu să înţelegi acţiunea şi să te bucuri de film dacă citeşi cărţile lui J.K. Rowling, aşa că îi sfătuiesc pe toţi cititorii blogului meu să încerce măcar să citească seria Harry Potter, cele mai bune cărţi fantasy pe care le-am citit vreodată!

Click aici pentru programul în cinematografe!

