h1

Charlie Bone, de Jenny Nimmo… o altă şcoală de magie…

Mai 2, 2009

Prima dată când am auzit de Charlie Bone am crezut că este o carte copiată după seria Harry Potter, asta datorită titlului ales de editura CORINT JUNIOR (Charlie Bone şi Şcoala de Magie). În engleză cartea se numşte. Midnight for Charlie Bone, cu totul altceva (Miazănoapte pentru Charlie Bone). Am aflat în curând că această carte nu a fost copiată după Harry Potter. De ce? Din simplul motiv că a fost scrisă înainte de seria Harry Potter.

Seria Copiii Împăratului Roşu cuprinde opt volume:

Charlie Bone şi Şcoala de Magie (Midnight for Charlie Bone)

https://i2.wp.com/www.cartiabc.ro/images/D/Charlie-Bone-Scoala-de-magie-mare.jpg

Charlie Bone locuieşte pe strada Filbert nr. 9, alături de mama sa, Amy Jones, bunica Maisie Jones, bunica Bone şi unchiul Paton Yewbeam. Priteneul cel mai bun al lui Charlie, Benjamin, locuieşte chiar vizavi, la numărul 9. Benjamin are un câine, pe Runner Bean, de care este nedespărţit.

De ziua lui Benjamin, Charlie vrea să îi facă acestuia o felicitare cu o poză a lui Runner Bean, dar când primeşte poza de la centrul de developare, observă că este cu totul alta: fotografia înfăţişa un bărbat cu un bebeluş în braţe. Charlie crede că pozele au fost încurcate, dar înainte de asta descoperă ceva foarte ciudat: a început să audă ce se vorbeşte în fotografii! Acest lucru este aflat şi de bunica Bone, care lecheamă pe surorile sale, Lucreţia, Veneţia şi Eustacia Yewbeam.

Charlie este trimis la Academia Bloor, pentru copii înzestraţi, dar înainte de asta face cunoştinţă cu domnul Onimous şi cele trei pisici ale sale. Domnul Onimous îl sfătuieşte pe Charlie să ducă fotografia cu bebeluşul înapoi la proprietar. Charlie face întocmai. Merge la domnişoara Ingledew (află unde stă pe pe spatele fotografiei) şi îi înapoiază poza, iar în schimb primeşte poza cu Runner Bean şi nişte cadouri (un câine metalic şi o cutie ciudată) pe care domnişoara Ingledew le primise de la cumnatul ei, doctorul Tolly, care tocmai decedase. Doctorul Tolly primise acea cutie în schimbul unui copil, asta-i tot ce află Charlie.

La Academia Bloor, Charlie îşi face prieteni şi descoperă ce copil fusese dat în schimbul acelei cutii: Emily Moon, o fată ce pare în transă. Cu ajutorul noilor săi prieteni: Olivia Vertigo şi Fidelio Gunn, dar şi a unchiului Paton, Benjamin şi al domnului Onimous, Charlie reuşeşte să o scoată din transă pe Emily Moon, pe numele său adevărat Emma Tolly, şi să o ducă la mătuşa sa, domnişoara Ingledew, unde are să trăiască în continuare.

Charlie Bone şi Călătorul în Timp (Charlie Bone and the Time Twister)

24313_34662

Charlie Bone şi Şarpele Albastru (Charlie Bone and the Blue Boa)

26365_43526

Charlie Bone şi Castelul Oglinzilor (Charlie Bone and the Castle of Mirrors)

https://i0.wp.com/img.tesco.com/pi/Books/L/59/9781405224659.jpg

Charlie Bone şi Regele Ascuns (Charlie Bone and the Hidden King)

9781405228206

Charlie Bone şi Lupul Sălbăticiei (Charlie Bone and the Wilderness Wolf)

9781405233170

Charlie Bone şi Umbra din Badlock(Charlie Bone and the Shadow of Badlock)

9781405245869

Charlie Bone şi Cavalerul Roşu (Charlie Bone and the Red Knight)

9781405249607

Părerea mea despre începutul acestei serii ( mai exact despre Charlie Bone şi Şcoala de Magie) este că povestea pare promiţătoare. Primul volum este mai mult introductiv şi nu are o acţiune foarte complicată, totul învârtindu-se în jurul poveştii copilului dispărut. Aştept următorul volum, Călătorul în Timp, deoarece cred că va fi mai interesant decât primul:

Ianuarie 1916. În cea mai friguroasă noapte vreodată, vărul lui Henry Yewbeam, Zeke, îl păcăleşte pe acesta, folosind Escrocul Timpului, o bilă frumoasă, plină de culori strălucitoare, care îl trimite pe băiat în viitor.

Ianuarie 2002. Charlie îl întâlneşte pe Henry reapărând la Bloor în secolul douăzeci şi unu, şi realizează că vărul lui Henry este nimeni altul decât bătrânul Ezekiel Bloor. Lui Charlie şi Fidelio li se alătură Cook şi Flăcările în încercările lor de a-l ascunde pe Henry de spionii lui Ezekiel.
Dar Manfred îl prinde pe Henry, şi chiar dacă doamna Bloor încearcă să-l salveze, ea dispare cu Escrocul Timpului. Cu ajutorul celor înzestraţi, Charlie trebuie să intre în portretul lui Skarpo vrăjitorul şi să recupereze bagheta unui vrăjitor galez.

24 comentarii

  1. puteau sa fie un pic mai inspirati cei de la corint junior cand au ales acest titlu, Scoala de Magie. Si mi s-a parut o copie a lui Harry potter mai copilareasca. Daca deja au aparut in engleza toate volumele, ma intreb in cati ani o sa pot sa am in romana toata seria?


  2. in multi…….banuiesc….in cel putin 5


    • Eu am citit prinele 2 volume in 2 saptamani.


  3. […] Recenzia primei cărţi, Charlie Bone şi Şcoala de Magie. […]


  4. […] Aici aflaţi mai multe despre această serie care NU ESTE O COPIE A LUI HARRY POTTER! […]


  5. […] Junior (2) februarie 22, 2010 În primul rând am o veste foarte bună legată de seria Charlie Bone, de Jenny Nimmo. Volumul 3, Charlie şi Şarpele cel Albastru, apare la sfârşitul lunii ăsteia- […]


  6. Am citit 3 carti din aceasta serie.Sunt cele mai interesante carti pe care le-am citit vreodata.Sunt asa furioasa ca nu este toata seria tradusa si in romana.O sa morrrrrrrrrr de curiozitate.


  7. soooper tare cartea ! NU E COPIE DUPA HARY POTERR DEOARECE A FOST FACUTA INAINTE ,NU INTELEGETI?……ORICUM SOOPER TARE!


  8. doamne sunt indragostita in cartile astea am sa mor. e asa placut sa citesti si ii spun celui ce zice cai copie ia singur si conpune ceva mai bun doar ca nu stiu daca c.b. si sarpele albastru e volumul 3 vreau sa le citesc pe rand


  9. de ce in Romania se intampla chestii d-astea adik in uk au aparut ce nu stiu cati ani si in romania vor aparea in cativa ani
    ???????????????//


  10. dar nu esti multumit ca au aparut deja 3, iar volumul 4 apare la toamna? eu zic ca lucrurile merg chiar bine pentru seria charlie bone


  11. VA ROG RASPUNDETIMI: in c.b. si scoala de magie ultima fraza a fost,,gandul ii era la cineva care la ora douasprezece adormise” pai cine a adormit imi rup paru din cap de ciuda am citit de 2 ori ultimele 3 capitole si nu pricep cine. dac astiti cineva please spunetimi


    • SE GANDEA LA BILLY RAVEN!!!!ERA APROAPE EVIDENT!CEILALTI PE CARE II STIE (INAFARA DE BUNAICA BONE) ERAU LA PETRECEREA AIA, SI NUMAI BILLY ERA LA ACADEMIE, DORMIND!ERA EVIDENT!!!


  12. Imi vine sa plang deoarece nu s-su tradus si celelalte 5 volume.Sunt asa curioasa.Aceste carti au tot ce trebuie:actiune,drama ,un strop de horror si de dragoste.Pur si simplu perfecte.


  13. Stiti cand va aparea si in Romania al 4-lea volum din serie ? Sunt foarte nerabdatoare sa-l citesc.


    • Nu cred ca va aparea prea curand, desi era anuntat de mult.


      • Era anuntat?????? :O :O


  14. Bs zimi trg cand apare volumul al 4 in romana ca iubescc cartile astea am 10 ani si nu ma pot desparti am cele 3 volume si sunt la al 2 ca mi leam luat de cateva saptamani dar am fost ocupat.imi spuin cam prin ce data si cum se numeste?


    • Nu sunt eu BS dar am terminat cele trei volume :O
      Stiu cum se numeste vol. 4 >:3
      Castelul Oglinzilor X3
      Dar, din pacate, nu stiu nici eu cand apare😦


  15. Va rog frumos sa imi spuneti si mie cand apare si cel de al IV-lea volum din charlie bone, efectiv iubesc cartile astea, si nu e deloc o copia a lui harry potter, desi…recunosc ca si harry potter mi-a placut mult, dar acum nu mai pot de nerabdare sa aflu ce se intampla in celalte volume! Macar daca mi-ati spune o data cu aproximatie ar fii perfect, multumesc anticipat


    • nu cred ca va aparea prea curand. sunt mici sanse chiar si pt anul asta…


      • Multumesc…desi imi pare rau sa aud ca nu o sa apara prea curand…


  16. As vrea niste pareri..😮
    Tocamai am terminat cele trei volume X3
    Si imi place muuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuult mai mult decat Harry Potter :O
    Cam cand credeti ca va aparea volumul 4, mai exact? >:3
    Si am aflat de pe DA (deviantART) ca intr-un volum (parca ultimul) Tanc moare :O :O


  17. cea mai tare catrte dupa harry poter



Lasă un răspuns

