h1

Lună Nouă, de Stephenie Meyer

Martie 17, 2009

Pentru că Eclipsa tocmai a apărut, m-am gândit să fac o prezentare a volumului precedent, Lună Nouă, să vă reîmprospătez memoria. Şi, pentru cei care încă nu au început să citească această serie, poate reuşesc să îi conving cât de frumoasă este…

Bella Swan îşi serbează împlinirea vârstei de optsprezece ani alături de Edward, Alice şi restul vampirilor Cullen. Despachetând un cadou, Bella se taie cu hârtia. Fratele lui Edward, Jasper, nu se poate abţine de la sânge şi încearcă să o atace pe Bella. În încercarea de a o proteja pe Bella, Edward şi familia sa pleacă din orăşelul Forks. Din acest moment, Bella are o depresie şi devine lipsită de viaţă, dar reuşeşte să se acomodeze cu ideea alături de prietenul ei Jacob Black, care o ajută se treacă peste suferinţă.

Bella şi Jacob devin foarte buni prieteni, fiind nedespărţiţi. Descoperind că situaţiile periculoase îi produc halucinaţii ale vocii lui Edward, Bella începe să meargă cu motocicleta, în căutarea unor astfel de halucinaţii.

Totul se schimbă atunci când Bella îşi dă seama că se petrece ceva ciudat cu Jacob, care se comportă foarte neobişnuit. Ce coincidenţă: după ce a avut un iubit vampir, Bella descoperă că cel mai bun prieten al ei este un vârcolac, şi nu e singurul! El şi amici săi vârcolaci încearcă să o protejeze pe Bella de vampirul Victoria, care încearcă să răzbune moartea lui James, care a fost ucis de familia Cullen în Amurg.

În urma unei încercări de aruncare de pe stâncă în mare a Bellei,  ea este salvată rapid de Jacob. Totuşi, Alice Cullen, sora care prevede viitorul a lui Edward, are o viziune cu Bella aruncându-se de pe stâncă. Presupunând că Bella a murit, Alice vine în Forks încercând să îl ajute pe Charlie Swan, tatăl fetei. Tot atunci, Edward e informat greşit de sora sa, Rosalie, şi de Jacob, că Bella ar fi murit. Defapt, Jacob îi spusese lui Edward că Charlie Swan e la o înmormântare, ceea ce era adevărat, dar nu era înmormântarea Bellei. Edward merge în Italia, încercând să îi facă pe puternicii vampiri Volturi să îl omoare.

Imediat după aceea, Bella şi Alice zboară în Volterra, Italia pentru a-l opri pe Edward. Edward este salvat, dar Volturi îi spun Bellei că ea trebuie ori să fie transformată în vampir, ori să fie omorâtă, atâta timp cât a aflat de existenţa lor. Edward rămâne alături de familia sa în Forks, încercând să o protejeze pe Bella.

Cartea se termină cu votul familei Cullen, care decid că Bella va trebui transformată în vampir.

Mi-a plăcut foarte mult Lună Nouă, iar în curând o să scriu o recenzie şi pentru Eclipsa!

Filmul Lună Nouă va apărea în noiembrie 2009, mai multe informaţii aici!

21 comentarii

  1. Astept si eu eclipsa.

    Ai cumparat-o mare pan’ la urma?


    • Da, am si inceput sa o citesc 😉


  2. Of.

    La mine n-a ajuns inca.


  3. Lasa ca o sa ajunga ;). Mi se pare mai buna Eclipsa decat celelalte 😀


  4. Daca zici tu… hai ca ma apuc si eu de ea. In sfarsit ma intorc in lumea vampirilor (oricum in ultimele saptamani tot pe acolo am stat, am vizionat TRUE BLOOD, serialul de la HBO, bazat pe cartile din seria VAMPIRII SUDULUI de la Corint).


  5. Da…eu am citit intr-o zi 150 de pagini din ea …pentru unii e putin dar eu pana acum nu am mai citit niciodata asa de mult dintr-o carte din serie intr-o singura zi 😉


    • E destul de mult.

      Seria amurg are fontul tare mic


  6. Tot n-a ajuns.


  7. Pai…cand ai comandat-o?


  8. pe 10.

    M-au sunat de la site-ul de unde am comandat si au spus ca maine o sa ajunga.

    Sper sa fie asa.


  9. da…o sa iti placa 😉


  10. Nu stiu.

    Sper ca se intampla si altceva inafara de „bella il saruta pe jacob” sau il inseala pe edward. :))

    Am citit asta in diferite comentarii, din greseala. Spune-mi ca se intapla si ceva mai interesant.

    A, da sa nu-mi spui ce! :))


  11. ce pot sa iti zic e ca (logic) o mare parte din carte este si cu edward si jacob, dar mai sunt si multe alte chestii interesante, legate de niste vampirii de care nu ai de unde sa stii…


  12. semne de carte la mine pe blog..:p


  13. cea mai tare dintre cele patru carti este breaking dawn. chiar dak la noi nu a aparut inca in format fizic se poate gasi pe internet in limba engleza…are 836 de pagini si contine foarte mult evenimente…printre care casatoria Bellei cu Edward Cullen si pericolul pe care il au de infruntat in final…pericol reprezentat de Volturi.


  14. Vlad, stii cuvma ce s-a intampalt cu banneru VTM ? Mersi 🙂


  15. chiar nu ştiu cum de a disparut…cred ca am şters eu din greseala codul html…acum l-am pus la loc


  16. N-ai terminat inca eclipsa?

    Eu am citit-o in doua zile:)


  17. Doru, eu nu reusesc niciodata sa termin o carte de peste 500 de pagini in prea putin timp…desi citesc repede, obososesc la fel de repede…adica dupa 50 de pagini deja mie greu sa ma concentrez fara sa obosesc cand vin de la scoala…iar dimineata n-am timp. Deobicei nu reusesc sa citesc prea multe pagini pe zi (asta din cauza scolii in principal)…decat in vacanta mai mult.


  18. Eu am citit in weekend…


    • Oricum, mai am putin, 100 de pagini. Eu o citesc de martea trecuta…sper sa o termin pana maine 😉



Lasă un răspuns

