h1

TUNELE 2 – În Adâncuri… , urmaşul lui Harry Potter?

Decembrie 31, 2008

Tocmai am terminat de citit volumul al doilea din seria „Tunele”. Am fost impresionat de carte şi am ajuns la concluzia că, dacă iniţial refuzam să cred că „Tunele” va deveni pentru mine un al doilea „Harry Potter”, acum îmi dau seama că am început să îndrăgesc această serie din ce în ce mai mult.

Dacă partea întâi din seria „Tunele” nu a fost atât de elaborată, având o acţiune destul de simplă, „Tunele 2 – În Adâncuri…” este cu totul şi cu totul altă poveste. De această dată mi-a fost chiar greu să ţin pasul cu acţiunea alertă a cărţii. Totuşi, mi-a plăcut foarte mult să citesc cartea! Într-adevăr, a durat destul de mult să o termin, dar când am ajuns la ultimele pagini îmi părea rău că nu a durat şi mai mult. Mi-a plăcut mult că autorii Roderick Gordon şi Brian Williams au realizat un fel de grupare a aventurilor, în principal capitolele fiind împărţite în patru părţi importante: cele despre Will, Chester, Cal , Elliot şi Drake, cele despre doctorul Roger Burrows, cele despre Sarah Jerome şi cele despre doamna Burrows. Despre Will,Chester,Cal, doctorul Burrows şi doamna Burrows ştiţi din primul volum, căruia i-am făcut şi un rezumat. Sarah Jerome este mama reală a lui Will, iar Elliot şi Drake sunt doi colonişti care se află în Adâncuri şi îi ajută pe băieţi să supravieţuiască.

Nu ştiu dacă are rost să fac un rezumat cărţii. Prefer să vă las pe voi să descoperiţi minunata aventură. Totuşi, pot să spun că dacă nu v-aţi omorât după volumul întâi al seriei, acordaţi-i o şansă celui de-al doilea. Eu cred că o să vă placă foarte mult, mai ales dacă sunteţi cititori de cărţi fantasy şi de aventură. Mult, mult suspans, întorsături de situaţie total neaşteptate şi o aventură cât se poate de complexă, asta înseamnă „Tunele 2”. Recunosc, cartea este foarte mare, având 730 de pagini. Traducerea excepţională a lui Dan Doboş face cartea şi mai uşor de citit. Până la urmă, o traducere bună este foarte importantă.
Dacă nu te aştepţi la un lucru, acel lucru cu siguranţă se va întâmpla în „Tunele 2”. Este aproape imposibil să îţi dai seama ce urmează să se întâmple. Acest lucru mi-a plăcut foarte mult şi m-a făcut să citesc cartea fără oprire, mai ales când am ajuns pe la jumătatea acesteia. După cum ştiţi, cartea este împărţită în 5 părţi, cărora le corespund mai multe capitole. Cele cinci părţi sunt următoarele:

  • IEŞIREA DIN ASCUNZĂTOARE
  • ÎNTOARCEREA ACASĂ
  • DRAKE ŞI ELLIOT
  • INSULA
  • PORUL

Trebuie să recunosc că abia aştept următorul volum, „TUNELE 3 – Cădere Liberă”, şi filmele adaptate după romane. Chiar sper ca „TUNELE” să devină un nou fenomen, egal sau şi mai grandios decât fenomenul „Harry Potter”.

Cartea „TUNELE 2- ÎN ADÂNCURI…” se găseşte la Editura CORINT JUNIOR. Dacă până nu cu mult timp în urmă nă gândeam că trei volume mi s-ar părea suficiente, acum sper din tot sufletul să fie mult, mult mai multe.

7 comentarii

  1. Da, Tunele 1 a fost mai introductiva. Era comparata cu Harry Potter. Unora li se parea absurd, dar ei o comparau cu toata seria Harry Potter, nu doar cu primul volum. Si primul volum din Harry Potter a fost introductiv, nu? Iar autoarea a evoluat pe parcursul seriei:). La fel e si cu tunele, iar evolutia este evidenta.


  2. Sunt de aceeasi parere cu tine. Sper ca Tunele va deveni si mai interesant odata cu fiecare volum!


  3. Sa speram. Asteptam Cadere Libera🙂.


  4. Ala de mai sunt sunt tot eu, Doru.


  5. De mai SUS nu de mai Sunt :))


  6. […] nu am vrut să o termin. 7. Care a fost cea mai bună carte citită anul trecut? Mi-a plăcut mult “Tunele 2 : În Adâncuri” de Roderick Gordon şi Brian Williams. 8. Dacă ar trebui să obligi pe cineva să citească o […]


  7. […] Tunele 2- În Adâncuri…, urmaşul lui Harry Potter? […]



Lasă un răspuns

