h1

O tabără de coşmar – Aventurile lui Einstein P. Fleet

Decembrie 30, 2008


În urmă cu ceva timp, vara trecută, am văzut pe blogul lui Shauki recomandarea cărţii „O tabără de coşmar – Aventurile lui Einstein P. Fleet” . Titlul mi s-a părut atrăgător ( în urmă cu puţin timp citisem o altă carte, respectiv „Bun venit în tabăra de coşmar!” de R. L. Stine). Recunosc, şi coperta argintie, strălucitoare, cu imaginea unui vampir şi un păianjen pe ea m-a făcut să îmi cumpăr imediat cartea despre care nu ştiam prea multe lucruri. Am observat imediat că este scrisă de doi autori: Gina Gershon şi Dann Gershon. Citind pe prima pagină a cărţii, am aflat că Gina Gershon este o actriţă ( lucru necunoscut mie). Imediat după asta, mi-a fost dat să aflu că această carte va fi ecranizată de către compania DreamWorks Films, care deja a cumpărat drepturi de ecranizare. Cei doi autori sunt fraţi.

Trebuie să recunosc că „O tabără de coşmar – Aventurile lui Einstein P. Fleet” nu este nici pe departe o capodoperă literară. Mai degrabă cartea mi s-a părut un fel de scenariu de film dezvoltat. Cred că celor care realizează filmul le va fi uşor să adapteze scenariul. O să fie un fel de comedie horror. Nu vă gândiţi la o comedie gen „Familia Addams”.
Cartea are mult umor, uneori e un fel de comedie neagră, alteori nu. Trebuie să zic că un pasaj din carte mi-a rămas întipărit în minte:

„Bărbatul chicoti din nou şi trecu direct printr-o uşă masivă din stejar, fără a o deschide. Apropriindu-se şi deschizând uşa, Einstein fu surprins să îl vadă le Greeley îndepărtându-se agale pe potecă.
– Cum ai făcut asta? îl întrebă puştiul, profund impresionat de iluzie. Bătrânul se întoarse făcându-i cu ochiul. – Nu-i mare lucru, băiete, îi răspunse înainte de a dispărea. Nu trebuie decât să fii mort.”

Dacă aveţi puţin timp liber la dispoziţie ( carte se citeşte repede şi are 313 pagini), cumpăraţi „O tabără de coşmar – Aventurile lui Einstein P. Fleet” de la editura Nemira Junior. Întorsături de situaţie, umor, suspans şi multe, multe alte lucruri vă aşteaptă. Este o carte pe care o citiţi de plăcere. E cam greu să o laşi jos din mână. Capitolele scurte şi frumoase fac citirea mult mai uşoară. Cartea este un fel de jurnal al lui Einstein P. Fleet, care notează mereu ziua şi ora întâmplării. Singura sugestie pentru cititori este să evite să citească sfârştiul cărţii înainte să citească restul capitolelor. Riscă să reducă substanţial întorsăturile de situaţie!

One comment

  1. mi-am cumparat-o.E faina, dar, cred ca o termin intr-o zi.



Lasă un răspuns

